Iepriekšēja pieteikšanās pa tālruni 20172030
Nodarbības notiek arī attālināti Zoom platformā.
Mērķis: radīt bērnos interesi par savas dzimtas vēsturi un uzvārda izcelsmi.
Programmas laikā runāsim par uzvārdu daudzveidību un rašanos. Skolēniem būs iespēja aktīvi darboties uzvārdu koka veidošanā, jaunu uzvārdu radīšanā…
Mērķauditorija: 4.-7. klašu skolēni.
Nodarbības ilgums: 40-60 minūtes.
Mērķis: veicināt interesi par naudas rašanās vēsturi, tās daudzveidību, kā arī likt aizdomāties par naudas ietekmi uz cilvēka raksturu vai rakstura ietekmi uz naudas daudzumu makā.
Nodarbības laikā jaunieši uzzinās kā radās nauda, kā tā attīstījās, kā un kāpēc rodas dažādi sabiedrības slāņi. Iepazīsies ar Valērija Maligina spilgto personību un rakstura īpašībām, kādas viņā saredzēja laikabiedri. Kā arī spēlējot spēli, iejutīsies šajās rakstura īpašībās, risinot dažādas dzīves situācijas.
Mērķauditorija: 10.-12. klašu skolēni.
Nodarbības ilgums: 40-60 minūtes.
Mērķis: veicināt interesi par naudas rašanās vēsturi, tās daudzveidību un ietekmi uz Olaines vēsturi.
Nodarbības laikā bērni uzzinās par to, kā radusies nauda, kas to veicinājis, kā tā mainījusies laika gaitā, par ko stāsta naudas vienības muzejā. Bērniem tiks doti uzdevumi, kuru laikā viņi tuvāk iepazīs muzeja ekspozīcijā redzamās monētas, darbosies ar metāla detektoru un atklās tautas izteikumus par naudu.
Mērķauditorija: 5.-9. klašu skolēni.
Nodarbības ilgums: 40 minūtes.
Mērķis: iepazīstināt bērnus ar baltu spēka zīmēm, saprotami un caur praktisku darbošanos izskaidrot to nozīmi.
Nodarbībā bērni iepazīsies ar svarīgākajām baltu spēka zīmēm, caur kustībām izpratīs to grafisko zīmējumu, veidos savas grupas (klases) spēka mandalu un izveidos katrs savu īpašo spēka zīmi. Programmā tiks runāts par spēka zīmju nozīmi gan Latvijas brīvības cīņu un neatkarības kontekstā, gan arī gadskārtu kontekstā.
Mērķauditorija: pirmsskolas un sākumskolas grupas.
Nodarbības ilgums: 40 minūtes.
Mērķis: rosināt interesi par latviešu tautas tradīcijām, svētkiem un svinamajām dienām.
Nodarbībā bērni iepazīstas ar senajiem gaismas ieguves avotiem, uzzin, kā cilvēki izgaismoja savus namus pirms elektrības izgudrošanas. Bērniem tiek dota iespēja aktīvi piedalīties Sveču dienas tradīcijās: minēt mīklas, iet rotaļās, gatavot sveces no bišu vaska, paredzēt nākotni.
Mērķauditorija: pirmsskolas un sākumskolas grupas.
Nodarbības ilgums: 40 minūtes.
Mērķis: rosināt interesi par latviešu tautas tradīcijām, svētkiem un svinamajām dienām, veicināt izpratni par pavasara saulgriežu svinēšanas tradīcijām un seno laika skaitīšanas kārtību.
Nodarbībā bērni iepazīst senlatviešu pavasara saulgriežu svinēšanas tradīcijas, apgūst ticējumus un tautasdziesmas, iet rotaļās, ripina olas un piedalās olu kaujās.
Mērķauditorija: pirmsskolas un sākumskolas grupas.
Nodarbības ilgums: 40 minūtes.
Mērķis: rosināt interesi par kūdru.
Nodarbībā interaktīvā veidā skolēni tiek iepazīstināti ar vienu no Latvijas derīgajiem izrakteņiem – kūdru un tās izcelšanās vietu – purvu, iepazīstināti ar tās svarīgo ietekmi uz dabu, kādiem nolūkiem to izmanto. Nodarbības dalībnieki tiek sadalīti sešās grupās: katrai grupai tiek dots uzdevums (kopā ir seši kontrolpunkti ar uzdevumu, kas saistīti ar purvu un kūdru). Olaines Vēstures un mākslas muzejā kūdrai ir veltīta mūsdienīga ekspozīcija, pateicoties kurai, skolnieki varēs gūt atbildes uz jautājumiem . Nodarbības noslēgumā tiek izspēlēta erudīcijas spēle. Šī spēle kalpos arī kā zināšanu pārbaude un nostiprināšana.
Mērķauditorija: 7.-9. klašu skolēni.
Nodarbības ilgums: 40 minūtes.
Mērķis: rosināt interesēties par pagātni, tās notikumiem, un meklēt kopsakarības ar tagadni. Nodarbība izveidota par godu Olaines 55. jubilejai
Nodarbībā noskatīsimies 5 īsfilmas, kas veidotas par dzīvi un ikdienu Latvijā 20.gs. otrajā pusē. Iepazīsimies ar “laika kapsulā” nosūtītajiem priekšmetiem, to izcelsmi, ražotāju…, paralēli uzzinot, kā un kur meklēt ražotāju. Un tad, caur uzdevumiem un spēlēm izvērtēsim un salīdzināsim tos laikus ar mūsdienām.
Mērķauditorija: 4.-10. klašu skolēni.
Nodarbības ilgums: 60-80 minūtes.
Mērķis: rosināt interesi par latviešu tautas tradīcijām, svētkiem un svinamajām dienām, kā arī veicināt izpratni par rudens saulgriežu svinēšanas tradīcijām un seno laika skaitīšanas kārtību.
Nodarbībā uzzināsim, kas ir Miķeļdiena, kas ir Jumis, kas ir rudens saulgrieži. Kā tie savā starpā saistīti. Iepazīsim Miķeļdienas tradīcijas, apgūsim ticējumus un tautasdziesmas, iesim rotaļās un veidosim graudu mandalu.
Mērķauditorija: pirmsskolas un sākumskolas grupas.
Nodarbības ilgums: 40 minūtes.
Mērķis: rosināt interesi par latviešu tautas tradīcijām, kā arī veicināt izpratni par ziemas saulgriežu svinēšanas tradīcijām un seno laika skaitīšanas kārtību.
Nodarbībā uzzināsim, kas ir Ziemassvētki, kādēļ tie ir pastaliņu plēsējiņi, apgūsim ticējumus un tautasdziesmas, iesim rotaļās un minēsim mīklas, piedalīsimies radošajās darbnīcās, vilksim bluķi un pareģosim nākotni, pārbaudīsim, ko mēs atceramies par Ziemassvētkiem.
Mērķauditorija: pirmsskolas un sākumskolas grupas.
Nodarbības ilgums: 40 minūtes.
Mērķis: veicināt izpratni par Lāčplēša dienu un stiprināt jaunās paaudzes nacionālo identitāti.
Nodarbībā dalībniekiem ir iespēja aizceļojot uz 1919. gadu. Daloties komandās, skolēni iejutīsies divu lielvaru – Latvijas armijas un Bermonta karaspēka lomās. Izmantojot atbilstošu ekipējumu, risinās dažādus uzdevumus, izveidos aizsargpozīcijas, dosies izlūkos, veidos slēpņus, lai nodarbības beigās noskaidrotu vēsturisko uzvarētāju!
Mērķauditorija: 5.-9. klašu skolēni.
Nodarbības ilgums: 1 stunda 30 minūtes.
Mērķis: dot iespēju jauniešiem iejusties 1991. gada barikāžu sargu piedzīvotajā un uzzināt kā jutās jaunieši tajās dienās.
Nodarbības laikā jaunieši paši cels barikādes, sildīsies pie “ugunskura”, iepazīsies ar atmiņu stāstiem un pildīs uzdevumus. Un, cerams, mazliet izjutīs to dienu noskaņojumu.
Pasākums notiek āra vidē (t.i. Olaines Vēstures un mākslas muzeja Pirmā pasaules kara vēstures izpētes maršrutā), bet ļoti sliktu laika apstākļu dēļ muzeja telpās.
Mērķauditorija: 8.-12. klašu skolēni.
Nodarbības ilgums: 40 minūtes.
Mērķis: veidot izpratni par to, kas ir muzejs, ko muzejā dara, kā arī radīt priekštatu par muzeja krājumu un priekšmetu dažādību.
Nodarbībā skolēni uzzin, kas ir muzejs, kādēļ tas ir nepieciešams, iepazīstas ar Olaines Vēstures un mākslas muzeja ekspozīcijām, apskata dažādus Olaines Vēstures un mākslas muzeja priekšmetus, noskaidro to pielietojumu un veido aprakstus atrastajiem priekšmetiem. Nodarbības dalībniekiem ir iespēja piedalīties improvizētos arheoloģiskajos izrakumos, izmantojot metāla detektoru.
Mērķauditorija: pirmsskolas, sākumskolas un pamatskolas grupas.
Nodarbības ilgums: 40 minūtes.
Mērķis: iepazīstināt apmeklētājus ar muzejā redzamajiem mākslas darbiem un veicināt interesi par mākslu.
Programmas laikā dalībnieki apskatīs muzejā redzamās izstādes un kopā ar muzejpedagogu tās izanalizēs. Pildot uzdevumus izstaigās, izpētīs un uzzīmēs kādu muzeja priekšmetu.
Mērķauditorija: pirmsskolas, skolas vecuma grupas, pieaugušie un ģimenes ar bērniem.
Nodarbības ilgums: 60 minūtes.
Mērķis: veicināt interesi par ķīmiju, liekot saprast, ka ķīmija ir mums visapkārt, ka nav jāstāv laboratorijā lai veiktu eksperimentus, un, ka tiem var izmantot ikdienā lietojamas vielas, un dot iespēju organizēti izkustēties un sacensties starp komandām.
Programmas laikā bērni iepazīsies ar sadzīves ķīmiju, veiks eksperimentus, uzzinās kas ir ķīmiskā reakcija un kāpēc tā notiek un sacentīsies stafetē.
Mērķauditorija: pirmsskolas grupas, 1.-4. klašu grupas.
Nodarbības ilgums: 40 minūtes.
Mērķis: iepazīstināt ar rotaļu vēsturi un atklāt sen aizmirstas spēles.
Izbraukumu nodarbība.
Ir nepieciešama smilšu kaste.
Nodarbības laikā bērniem būs iespēja iepazīt dažādu laika posmu rotaļlietas, izmēģināt tās, kā arī pašiem izgatavot kādu rotaļlietu.
Mērķauditorija: pirmsskolas grupas.
Nodarbības ilgums: 40 minūtes.
Mērķauditorija: pirmsskolas grupas, 1.-4. klašu grupas.
Nodarbības ilgums: 40 minūtes.